Historien om HTPS
En gruppe forældre fra Taastrup ønskede et alternativ til folkeskolen, hvor fokus var den enkelte elevs dannelse.
Efter en ihærdig indsats fra nogle initiativtagende forældre blev oprettelsen af HTPS en realitet. Den 22. august 2013 var den første dag for HTPS.
HTPS er en privatskole med mange traditioner på trods af skolens forholdsvise korte eksistens, og nye traditioner kommer til hvert år.
Som skole var vi især stolte af vores første afgangsklasse, da vi her kunne se frugten af skolens arbejde.
Vi er en skole i rivende udvikling, som ser positivt på udfordringer, og vi forbereder vores elever til at kunne begå sig i et demokratisk, dynamisk og foranderlig samfund.

SKOLENS MILJØ
Skolen søger at skabe et skolemiljø i faste og trygge rammer, hvor lærerstaben, skolens ledelse og øvrige medarbejdere, elever og forældrekreds udviser gensidig respekt og samarbejder om at skabe de bedst mulige betingelser for en god skolegang.
SOCIAL KOMPETENCE OG ANSVAR
Eleverne skal opnå social kompetence, så de kan begå sig i det danske samfund. Elever skal lære at vise ansvarlighed både over for sig selv og deres omgivelser.
RESPEKT OG DEMOKRATI
Eleverne på skolen skal udvise respekt for kultur- og meningsforskelle, så eleverne lærer at respektere egen samt andres religion, kultur og holdninger. Eleverne skal undervises i demokrati og åndsfrihed, ligesom dagligdagen skal indeholde elementer af dette. Skolen skal generelt afspejle samfundet uden for skolen. Dog skal der være plads til mindre forskelle.
FORÆLDRE-SAMARBEJDE
Skole/hjem-samarbejdet er vigtigt for, at eleverne oplever en helhed i hverdagen. Der afholdes et forældremøde og to forældrekonsultationer årligt for alle. Ved faglige, personlige eller sociale problemer indkaldes forældrene til samtale efter behov. Skolen lægger vægt på at tage udgangspunkt i den enkelte elevs kulturelle baggrund og retten til at være forskellig respekteres og underbygges.
FAGLIGE KUNDSKABER
HTPS vil styrke elevernes faglige kundskaber, specielt indenfor de boglige fag. Der lægges vægt på en ekstra indsats inden for fagene dansk, engelsk og matematik.
AFGANGSELEVER
Eleverne skal opnå social kompetence, så de kan begå sig i det danske samfund. Elever skal lære at vise ansvarlighed både over for sig selv og deres omgivelser.